BelOrta betrekt eindklant met tafelvoetbal
Nieuwe klanten vinden is één ding. Maar het behouden van bestaande klanten en hen elke keer weer overtuigen om voor jou te kiezen is minstens zo belangrijk – en misschien nog wel belangrijker. Om de consument meer te betrekken bij hun merk organiseert BelOrta daarom verbazend plezante promotie-acties rond hun groenten en fruit. Telkens met een spelelement en een mooie prijs in het vooruitzicht, om zoveel mogelijk merkbeleving en interactie te creëren. Zo viel er deze zomer een tafelvoetbal te winnen ter promotie van de snoeptomaatjes.
Van veiling naar winkel naar eindklant
BelOrta is een groente- en fruitveiling van telers ‘van bij ons’. De telers bieden samen hun groenten en fruit aan onder de mantel van BelOrta. Met hun groenten en fruit willen ze puur plezier brengen, tot bij de consument thuis.
Net als Take 5 and Play brengt ook BelOrta puur plezier naar de klant!
Om dat plezier te verhogen, mikt BelOrta in de eerste plaats op de allerbeste kwaliteit: gezond, vers en vooral héél lekker. Daarnaast gaan ze hard voor het creëren van een emotionele band met hun eindklant, omdat die betrokkenheid beloond wordt met vertrouwen, loyaliteit en een bovengemiddeld hoge gunfactor. De beste middelen voor het verhogen van de emotionele binding zijn:
- merkbeleving,
- aangaan van de dialoog en
- interactie
Het is voor BelOrta dus kwestie om hun eindklant aan te spreken en te overtuigen. En het is vooral met hen dat ze nu een band willen opbouwen.
Van uitgesteld EK voetbal naar online voetbalgame
Daarom plande BelOrta in het kader van het Europees Kampioenschap een wedstrijd rond hun snoeptomaatjes. Als prijs werd een volledig gepersonaliseerde tafelvoetbal besteld bij Take 5 and Play, met – uiteraard – een helemaal aangepaste buitenkant, maar ook met het logo op het speelvlak en voetballers in BelOrta-outfit! Volledig naar wens, volledig BelOrta.
Toen dat EK werd uitgesteld naar 2021, bood dat opportuniteiten om de interactie nog te verhogen: via een code op de verpakking van de snoeptomaatjes konden consumenten deelnemen aan een online voetbalgame. De topscorer ontving de tafelvoetbal en werd op social media in de kijker geplaatst. Het spreekt voor zich dat deze actie op massale deelname kon rekenen.
“Ik was eigenlijk een beetje jaloers dat ik zelf niet had gewonnen.”
Marketeer BelOrta
Het plezier voor BelOrta?
BelOrta haalde met deze actie enkele duizenden eindklanten naar hun website. Per code konden die daar het online spel spelen om zo te proberen de hoogste score te bereiken. Hoe meer codes, hoe meer kansen dus. Elk spel heeft zo impact op de emotionele band met het merk. Tenslotte scoorde BelOrta ook nog met het inzetten van social media rond de prijsuitreiking: de winnares was uitermate blij met haar tafelvoetbal!