Haal meer klanten naar je winkel

Klanten in je fysieke winkel binnenkrijgen wordt steeds moeilijker. De redenen daarvoor zijn legio, maar de opkomst van webshops is daarvan uiteraard de grootste. Eens je klanten je winkel gevonden hebben, is het nog maar de kunst om ze ook nog lang genoeg te behouden. Wie langer aanwezig is, koopt over het algemeen ook meer. En dat is uiteraard wat telt in de retail. Een winkel die meer biedt dan gevulde rekken en de harten van zijn klanten kan veroveren, maakt vandaag écht verschil.

Meer klanten met amusementsspelen

Uiteraard moet eerst de basis in orde zijn: een goede klantenservice en de waarde van je producten en diensten moeten kloppen. Klanten komen echter makkelijker terug als ze niet alleen met hun verstand voor jouw merk kiezen, maar er ook emotioneel mee verbonden zijn. Voor die connectie kan je als retailer zorgen door belevingsmomenten te creëren. En met spel lukt dat zeker!

Sterkere winkelbeleving

Meer klanten in de winkel krijgen doe je door ervoor te zorgen dat je winkel meer is dan puur een verkoopskanaal. Zorg er daarom voor dat je winkel een ruimte is die meerwaarde biedt aan de klant, namelijk een beleving. Die belevingsmomenten kan je creëren door middel van spel.

Winkelen blijft voor heel wat klanten een populaire vorm van vrijetijdsbesteding. Door daarop in te spelen en klanten aan het (samen)spelen te zetten, ontstaan er mooie emotionele herinneringen die zich hechten aan je winkel. En precies die herinneringen zorgen ervoor dat klanten meer en liever terugkomen.

Winkeliers houden in hun achterhoofd dat:

18%
van alle Belgen kocht in 2017 wekelijks iets online*
65%
kans om terug te verkopen aan een bestaande klant staat tegenover 5 tot 20% kans op verkoop aan een potentiële klant**
14%
meer kans om te verkopen aan een bestaande blije klant dan aan een nieuwe klant

Retailers die spellen zetten in hun winkel:

  • gaan voor meer interactie met hun klanten en beter gevulde winkelkarren
  • zorgen voor een betere klantervaring in hun winkel omdat meer klanten langer blijven, meer bekijken en een grotere emotionele band opbouwen met het merk
  • leveren een authentieke merkbeleving waardoor meer klanten een beter connectie maken

Take 5 and Play’s speciale selectie voor meer klanten in de winkel

Samen kickeren in verschillende wedstrijdformules zorgt voor verbinding en makkelijkere samenwerking over afdelingsgrenzen heen. De snelle oog-handcoördinatie stimuleert het brein tot meer creativiteit.

Even focussen op iets anders dan het werk? Daar is de flipperkast ideaal voor. Het is een eerder individueel gebeuren, maar door de snelle bewegingen van bal en handen worden linker- en rechterhersenhelft gestimuleerd om samen te werken. Zo is er weer ruimte voor creativiteit. Bepaalde wedstrijdformules stimuleren bovendien samenspel.

Een arcade game speel je alleen, tegen jezelf of tegen de hoge scores van collega’s. De nostalgie naar eerste versies van Donkey Kong, Pac-Man of Mario Bros. spreekt velen nog aan: ze zijn intuïtief en makkelijk te spelen. Bijkomend voordeel? Ze brengen linker- en rechter hersenhelft terug helemaal in balans.

Ontdek al onze spellen

Blog & nieuws

  • geperonaliseerde grijpmachine grijpkraan

H&M: Met jetons en grijpkranen naar meer klanten

24 mei 2018|

Meer klanten blijven trekken naar de echte winkels, dat blijft – in tijden van digitale transformatie - de grote uitdaging voor de retailsector. Sommige winkels veranderen daarom haast in belevingscentra, met elementen die de [...]

  • Meer klanten in je winkel

Zo krijg je meer klanten in je échte winkel

24 mei 2018|

Waarom nog ergens heenrijden om in je behoeftes te voorzien? Alles wordt toch aan huis geleverd! In tijden waarin consumenten nergens meer heen moeten om spullen te kopen, blijkt meerwaarde-beleving de belangrijkste reden om toch [...]

Naar blog & nieuws

Ontspannen klanten