Klantbeleving verbeteren met spel 2018-05-08T16:12:11+00:00

Klantbeleving verbeteren met spel

Klanten binnenhalen en behouden, dat is wat telt in retail. Een winkel die de harten van zijn klanten kan veroveren, maakt dan echt verschil. En met spel lukt dat!

Natuurlijk moet eerst de basis in orde zijn: de functionaliteit en de waarde van je producten en diensten moeten kloppen. Klanten komen echter makkelijker terug als ze niet alleen met hun verstand voor jouw merk kiezen, maar er ook emotioneel mee verbonden zijn. Voor die verbinding zorg je als retailer door belevingsmomenten te creëren.

Belevingsmomenten creëer je door middel van spel. Om klanten binnen te trekken of om door bijvoorbeeld kinderen en mannen aan het (samen)spelen te zetten. Zo ontstaan mooie herinneringen die zich hechten aan je winkel. En precies die herinneringen zorgen ervoor dat klanten graag terugkomen.

Winkeliers houden in hun achterhoofd dat:

18%
van alle Belgen kocht in 2017 wekelijks iets online*
65%
kans om terug te verkopen aan een bestaande klant staat tegenover 5 tot 20% kans op verkoop aan een potentiële klant**
14%
meer kans om te verkopen aan een bestaande blije klant dan aan een nieuwe klant

Retailers die spellen zetten in hun winkel:

  • gaan voor meer interactie met hun klanten en beter gevulde winkelkarren
  • zorgen voor een betere klantervaring in hun winkel omdat klanten langer blijven, meer bekijken en een grotere emotionele band opbouwen met het merk
  • leveren een authentieke merkbeleving waardoor klanten beter connectie maken

Take 5 and Play’s speciale selectie voor meer klanten in de winkel

Samen kickeren in verschillende wedstrijdformules zorgt voor verbinding en makkelijkere samenwerking over afdelingsgrenzen heen. De snelle oog-handcoördinatie stimuleert het brein tot meer creativiteit.

Even focussen op iets anders dan het werk? Daar is de flipperkast ideaal voor. Het is een eerder individueel gebeuren, maar door de snelle bewegingen van bal en handen worden linker- en rechterhersenhelft gestimuleerd om samen te werken. Zo is er weer ruimte voor creativiteit. Bepaalde wedstrijdformules stimuleren bovendien samenspel.

Een arcade game speel je alleen, tegen jezelf of tegen de hoge scores van collega’s. De nostalgie naar eerste versies van Donkey Kong, Pac-Man of Mario Bros. spreekt velen nog aan: ze zijn intuïtief en makkelijk te spelen. Bijkomend voordeel? Ze brengen linker- en rechter hersenhelft terug helemaal in balans.

Ontspannen klanten